ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ ...
Η υπομονή των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων έπιασε πάτο! Η κοροϊδία έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο! Από τη μία πλευρά δε γίνεται κανένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, λόγω των περιορισμών της τρόικας, ενώ από την άλλη παρατηρείται παρατεταμένη καθυστέρηση τόσο στην πρόσληψη αναπληρωτών όσο και τον καθορισμό οργανικών θέσεων για τους μεταταχθέντες εκπαιδευτικούς ΠΕ05, 07, 08, 19-20 και 32, λόγω της γνωστής κωλυσιεργίας και των ψεύτικων υποσχέσεων του Υπουργείου. Δυστυχώς, οι παρενέργειες της κατάργησης των σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.) άρχισαν σιγά-σιγά να γίνονται εμφανείς, όχι μόνο στους πολύπαθους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που δεν έχουν πια καμία ουσιαστική ελπίδα για να ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον, αλλά και στους γονείς των μαθητών και μαθητριών που βλέπουν τη μείωση των ωρών διδασκαλίας από συγκεκριμένα μαθήματα να συνεπάγεται ''ακούσια και μεθοδευμένη'' επιβάρυνση του οικογενειακού τους προϋπολογισμού, με αποτέλεσμα την αναγκαστική στροφή προς τη γνωστή ''πεπατημένη'' του φροντιστηρίου. Τελευταίο πρόσφατο και άκρως καίριο χτύπημα - πλήγμα κατά των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων υπήρξε η υπ' αριθ. Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 (ΦΕΚ 1324 τ.Β΄/11-5-2016) Υπουργική Απόφαση για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοημέρου Δημοτικού Σχολείου, σύμφωνα με την οποία, ναι μεν η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, των ΤΠΕ και της Ξένης Γλώσσας στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, αλλά «σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70. Ειδικότερα για τα 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των ΤΠΕ, σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του ωρολογίου προγράμματος από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 οι οποίοι διαθέτουν πιστοποίηση Β΄ επιπέδου».
Διαπιστώνουμε, συνεπώς, υπέρμετρη ευκολία και αδικαιολόγητη προχειρότητα στην ''στοχευμένη'' και ''προμελετημένη'' προσπάθεια του Υπουργείου να αναθέτει με τον πλέον απροκάλυπτο και εριστικό τρόπο τη διδασκαλία συγκεκριμένων ειδικών διδακτικών αντικειμένων σε μη ειδικευμένους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, με εξαιρετικά σοβαρούς κινδύνους τόσο για την ελλιπή εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών όσο και για την υγεία τους. Τα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, της Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών, της Πληροφορικής και των Ξένων Γλωσσών ΠΡΕΠΕΙ να διδάσκονται ΜΟΝΟ από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Ευτυχώς ή δυστυχώς, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70, βάσει φυσικά των πανεπιστημιακών σπουδών τους, δεν έχουν ούτε την επιστημονική γνώση ούτε και την εξειδίκευση στα συγκεκριμένα αντικείμενα, ώστε να καλύψουν επαρκώς όλα όσα περιέχονται στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Παράλληλα, δεν έχουν ούτε την απαραίτητη επιστημονική κατάρτιση για να διδάξουν με ασφάλεια συγκεκριμένα διδακτικά αντικείμενα. Με αυτόν τον τρόπο τίθεται φυσικά σε κίνδυνο η υγεία των μαθητών και μαθητριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ενώ στα υπόλοιπα μαθήματα στερείται από τους μαθητές και μαθήτριες η δυνατότητα πλήρους και ολοκληρωμένης εκπαίδευσής τους. Οι ελπίδες των μαθητών και μαθητριών για ''ίσες ευκαιρίες'' μέσω διδασκαλίας από εκπαιδευτικούς όλων των παραπάνω ειδικοτήτων αποδείχθηκαν φρούδες και μετατράπηκαν σε ''μπαλώματα'' από εκπαιδευτικούς ΠΕ70, ώστε οι τελευταίοι να μην πλεονάζουν, συμπληρώνοντας με κάθε τρόπο πρώτα αυτοί το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας τους. Καταργήθηκαν τα σχολεία με Ε.Α.Ε.Π. που δημιουργούσαν υποτιθέμενες ''ανισότητες'' για να δημιουργηθεί μια αναντίρρητα ξεκάθαρη και χειροπιαστή ανισότητα, αυτή της δημιουργίας σχολείων ''δύο ταχυτήτων'', αφού πλέον κάποια ελληνόπουλα θα διδάσκονται τις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς πληροφορικής, ενώ αντίθετα κάποια άλλα από μη επαρκείς δασκάλους - εκπαιδευτικούς ΠΕ70, ώστε να ικανοποιηθεί στο έπακρον η γνωστή και υποβόσκουσα λογική - πρακτική του Υπουργείου που εδράζεται στη φράση ''το μη χείρον βέλτιστο''. Το γεγονός ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 επιμορφώθηκαν στις Τ.Π.Ε. στο Β΄ επίπεδο, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να τους εξισώσει με τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ19 ή ΠΕ20 για τη διδασκαλία της Πληροφορικής. Γενικότερα, επίσης, σε καμία περίπτωση δεν πιστοποιείται διδακτική επάρκεια που να οδηγεί σε εξίσωση των εκπαιδευτικών ΠΕ70 με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, λόγω πιθανής χρόνιας ή μη ενασχόλησής των πρώτων με τον αθλητισμό, τη μουσική, το θέατρο ή ακόμη και τις νέες τεχνολογίες. Με δεδομένη την επικείμενη με νόμο από το Υπουργείο κατάργηση της επάρκειας διδασκαλίας των ξένων γλωσσών από τους κατόχους του Γ2 επιπέδου που συνεπάγεται τον περιορισμό των πιστοποιητικών απλά σε άριστη, πολύ καλή ή καλή γνώση, είναι πρωτόγνωρο να γυρνάμε πολλά χρόνια πίσω, καθιστώντας ως ''απόλυτα επαρκείς'' σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα εκείνους που σε καμία περίπτωση, ακόμη και αν θέλουν, δεν μπορούν να είναι.
H Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.) εκφράζει την έντονη αντίρρηση της για τα απαράδεκτα σχέδια του Υπουργείου και των ''εκ του πονηρού'' ευνοημένων του, τα οποία δυστυχώς θα καταρρακώσουν τόσο μαθητές και μαθήτριες όσο και εκπαιδευτικούς. Δεν είναι υπεύθυνοι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για τα όποια κακώς κείμενα συμβαίνουν διαχρονικά στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας, αλλά η έλλειψη κάθε είδους στοιχειώδους σχεδιασμού για την ουσιαστική και αποτελεσματική λειτουργία τους. Για αυτόν τον λόγο καταδικάζουμε το απαράδεκτο σχέδιο της κυβέρνησης που μεθοδεύει την οπισθοδρόμηση της ΠΑΙΔΕΙΑΣ, αλλά και την επαγγελματική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, οι οποίοι σταδιακά, μέσω της μείωσης των ωρών διδασκαλίας τους, αρχίζουν να ''φλερτάρουν'' με την όχι και τόσο απίθανη πια οριστική απομάκρυνσή τους από το δημοτικό σχολείο. Η Ο.Κ.Π.Ε. δεν έχει άλλη επιλογή από το να προβεί σε όλες τις απαραίτητες κινήσεις, αρχής γενομένης από την Τρίτη 27/9, με την απεργία που έχει προκηρύξει, ώστε ν' ανατραπεί το άκρως απαράδεκτο και ύπουλο αυτό σχέδιο εξόντωσης μιας μεγάλης μερίδας εκπαιδευτικών που έχουν δώσει ακόμη και την ψυχή τους για τη βελτίωση της παρεχόμενης παιδείας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο. Η λογική ότι η διδασκαλία των μαθημάτων ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από τους αντίστοιχα καταρτισμένους και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς δεν είναι ιδιαίτερα απαραίτητη και ότι μπορεί να υποκαθίσταται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή, αν φυσικά αναλογιστούμε ότι, κατά γενική παραδοχή, η διδασκαλία από τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων έχει συμβάλει καθοριστικά όλα αυτά τα χρόνια στην ''ουσιαστικά ποιοτική'' αναβάθμιση της εκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας. Σε μια εποχή που παγκοσμίως πρωτοστατεί και αποτελεί επιτακτική ανάγκη η εξειδίκευση και η επιστημονική γνώση, η κοινωνία μας πλέον χρήζει ανάγκης σταθερότητας και όχι πειραματισμών. Κατά συνέπεια, καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να ανακαλέσει το σχετικό εδάφιο που περιέχεται στην Υπουργική Απόφαση για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και να προβεί σε προσλήψεις ικανού αριθμού μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για την κάλυψη όλων των δεδομένων ελλείψεων στα δημοτικά σχολεία της χώρας, διασφαλίζοντας, όπως είναι εύλογο, τη διδασκαλία των αντικειμένων ειδικότητας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ από τους εκπαιδευτικούς εκείνους, οι οποίοι κατέχουν το αντίστοιχο Πανεπιστημιακό πτυχίο.
Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε.
Last Updated on Monday, 26 September 2016 00:50
Hits: 1595
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνεδρίασε τη Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016 και αποφάσισε να καλέσει τους συναδέλφους όλων των ειδικοτήτων να δηλώσουν εγγράφως τη διαφωνία τους στο πρακτικό που θα συνταχθεί για το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) στην περίπτωση ανάθεσης οποιουδήποτε διδακτικού αντικειμένου ειδικότητας σε εκπαιδευτικό ΠΕ70.
Με τον τρόπο αυτό δηλώνουμε εμπράκτως τη διαφωνία μας στην προσπάθεια υποβάθμισης των διδακτικών μας αντικειμένων και στην απόπειρα περιθωριοποίησης και εξοστρακισμού των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από το χώρο της Πρωτοβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Συνάδελφοι - Συναδέλφισσες
Ήρθε η ώρα να αγωνιστούμε δυναμικά για την προάσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων πριν παγιωθούν οι «προσωρινές» αναθέσεις που προτείνονται από το Υπουργείο και υιοθετούνται από μεγάλο κομμάτι Σχολικών Συμβούλων των δασκάλων καθώς και Διευθυντών με πρόσχημα την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Έχουμε τη δύναμη να δηλώσουμε την αντίθεσή μας. Ο εφησυχασμός και η αδιαφορία δεν είναι η αρμόζουσα στάση που πρέπει να έχουμε απέναντι στις καταιγιστικές αλλαγές που επιχειρούνται εις βάρος μας και εις βάρος της ποιότητας της παρερχόμενης εκπαίδευσης.
Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε.
Last Updated on Wednesday, 21 September 2016 15:27
Hits: 1435
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.) στη συνεδρίασή του της 5-9-2016 αποφάσισε να κηρύξει απεργία στις 27 Σεπτεμβρίου, ημέρα Τρίτη, σύμφωνα με τις αποφάσεις του 9ου Συνεδρίου Αντιπροσώπων της Ο.Κ.Π.Ε.
Εξαιτίας των νέων εξελίξεων στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης για μια ακόμη φορά αυτοί που πλήττονται είναι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ΠΕ. Το Υπουργείο υποστηρίζει, ότι με τις αλλαγές που προωθεί επιδιώκει να παρέχει ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας. Άμεσα όμως υποβαθμίζει την παρεχόμενη διδασκαλία των μαθημάτων ειδικοτήτων, εφόσον δίνει το δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 να καλύψουν το ωράριό τους, διδάσκοντας τα μαθήματά τους χωρίς να έχουν την επιστημονική γνώση να καλύψουν όσα περιέχονται στα Α.Π.Σ. διδασκαλίας των συγκεκριμένων αντικειμένων
Αγωνιζόμαστε για:
Μόνιμους διορισμούς όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων
Καθορισμός οργανικών θέσεων για τους μεταταχθέντες εκπαιδευτικούς ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ19-20, ΠΕ32.
Πρόσληψη αναπληρωτών ειδικοτήτων για την κάλυψη των αναγκών όλων των δημοτικών σχολείων
Επαναφορά των σχολείων με ΕΑΕΠ και επέκτασή του σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας.
Τα μαθήματά μας να διδάσκονται ΜΟΝΟ από αντίστοιχους εκπαιδευτικούς.
Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε. καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά την ημέρα της απεργίας.
Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε.
Last Updated on Wednesday, 21 September 2016 15:37
Hits: 2280
44 Σχολικοί Σύμβουλοι προειδοποιούν – Σε κίνδυνο η υγεία μαθητών
7:38 μμ Αύγουστος 26th, 2016
ΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Στην υπ. αριθ. Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 Υ.Α. (ΦΕΚ 1324 τ.Β΄/11-5-2016) για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοημέρου Δημοτικού Σχολείου, έχει ενσωματωθεί το εδάφιο: «Η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, των ΤΠΕ και της Ξένης Γλώσσας στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70. Ειδικότερα για τα 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των ΤΠΕ, σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του ωρολογίου προγράμματος από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 οι οποίοι διαθέτουν πιστοποίηση Β΄ επιπέδου». Οι υπογράφοντες Σχολικοί Σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκφράζουν τον προβληματισμό και τις επιφυλάξεις τους ως προς: 1. Την ευκολία με την οποία το Υπουργείο Παιδείας αναθέτει τη διδασκαλία ειδικών διδακτικών αντικειμένων σε ανειδίκευτους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, με κινδύνουςτόσο για την ελλιπή εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών όσο και για την υγεία τους. Η διδασκαλία των αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, των ΤΠΕ και της Ξένης Γλώσσας, μπορούν να διδάσκονται ΜΟΝΟ από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, διότι:
Θεσσαλονίκη 14-09-2016
Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε. μετά από επικοινωνία που είχε με την κ. Συγγενιώτου σας ενημερώνει, ότι ορίστηκε δικάσιμος για την αγωγή του Μαζικού στις 16 Σεπτεμβρίου. Οι παρακάτω συνάδελφοι πρέπει να στείλουν εξουσιοδότηση παραίτησης το συντομότερο για ν΄ αποφευχθεί η καταδίκη στα δικαστικά έξοδα. Η εξουσιοδότηση να υπογραφεί με το γνήσιο της υπογραφής από Αστυνομικό τμήμα και να σταλεί στο γραφείο της κ. Συγγενιώτου.
Κατερίνα Συγγενιώτου
Δικηγόρος
Βουκουρεστίου 27Α - Αθήνα 106 73
Τηλ.: 210 38 36 386
Fax : 210 36 01 031
-Μπαλή Αρετή
- Τσαρτσάλη Ευσταθία
- Κόλτσης Χρήστος
- Μαστορίδου Αικατερίνη
- Ζήση Μελπομένη
- Γκόλτσιος Χρήστος
- Μουλίνου Αικατερίνη
- Καραβά Αναστασία
- Γκόλτσιος Αθανάσιος
- Ντάβας Νικόλαος
- Καρμίρη Γαρυφαλια – Ευσταθία
- Δέλιος Ιωάννης
- Καπλάνη Αλκηστις
- Ιγνατίου Αναστάσιος
- Μπαρκαγιάννη Σοφία
- Μπαμπλέκος Χρήστος
- Γούργουλη Αικατερίνη
- Τρέσσου Ελένη
- Ζαχαροπούλου Αικατερίνη
- Τσούτσας Σπυρίδων
- Γκόλτσιος Κων/νος
Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε.
ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ
Στ…………………………… σήμερα,…………………………, ο/η υπογραφόμεν…………………………………….. του ………………..
κάτοικος ………………………, οδός ………………………., αρ………, ΤΚ……….
διορίζει και καθιστά ειδική πληρεξούσιο, αντιπρόσωπο και αντίκλητο τ.. την Κατερίνα Συγγενιώτου του Αχιλλέα, δικηγόρο (ΑΜ ΔΣΑ 18062) και κάτοικο Αθηνών (Βουκουρεστίου 27Α- ΤΚ 10673), προς την οποία παρέχει την εντολή, πληρεξουσιότητα και το δικαίωμα, όπως στο όνομα και για λογαριασμό τ… παραστεί ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών (Τμήμα 5ο Τριμελές), κατά την ορισθείσα από το Δικαστήριο αυτό δικάσιμο της 22ας Ιανουαρίου 2015, ημέρα Παρασκευή (ώρα 10.00π.μ.) και σε κάθε άλλη μετά τυχόν αναβολή συζήτηση της υπόθεσης, και ΔΗΛΩΣΕΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ από το δικόγραφο της από 23.6.2009 και με αριθμό κατάθεσης 42340/2009 ΑΓΩΓΗ-ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ τ… ΚΑΤΑ του Ελληνικού Δημοσίου όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον κ. Υπουργό των Οικονομικών και τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Επίσης δηλώνει ότι αναγνωρίζει την παρούσα νόμιμη και ισχυρή, τις δε πράξεις της εντολοδόχου τ… αυτές που έγιναν και αυτές που πρόκειται να γίνουν μέσα στο πλαίσιο της παρούσας ισχυρές, νόμιμες, έγκυρες και απρόσβλητες και σαν να έγιναν από αυτ.. τ.. ίδι..
……………….(ημερομηνία)
Ο/Η εξουσιοδοτ…
Last Updated on Wednesday, 14 September 2016 12:53
Hits: 1571