ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

«Η διδασκαλία της Μουσικής

στις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

 

Σάββατο & Κυριακή 10 - 11 Νοεμβρίου 2007

 

Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ.,
Θέρμη Θεσσαλονίκης

 

Η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο των επιμορφωτικών της δραστηριοτήτων, διοργανώνει εργαστήρια με θέμα τη Διδασκαλία της Μουσικής στις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.

Τα εργαστήρια αυτά αποτελούν συνέχεια της ημερίδας με το ίδιο θέμα που διοργανώθηκε το Φεβρουάριο του 2007 και κατά γενική ομολογία είχε πολύ μεγάλη επιτυχία.

Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο και την Κυριακή 10 και 11 Νοεμβρίου. Πολλοί από τους εισηγητές των εργαστηρίων θα είναι ίδιοι με αυτούς που παρουσίασαν εισηγήσεις στην ημερίδα, ώστε οι θεωρητικές προσεγγίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά την ημερίδα να ολοκληρωθούν με πιο πρακτικές εφαρμογές.

 

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης θα είναι το εξής:

 

9:30 – 10:00: προσέλευση -  έναρξη εκδήλωσης

10:00 – 12:00: πρώτο μέρος του εργαστηρίου

12:00 – 12:30: διάλειμμα

12:30 – 14:30: δεύτερο μέρος του εργαστηρίου

 

και θα παρουσιαστούν τα εξής εργαστήρια:

 

1.      «Διδασκαλία μουσικής γραφής και ανάγνωσης για παιδιά Δημοτικού Σχολείου (παιχνίδια – δραστηριότητες – εποπτικό υλικό», Δαμιανού – Μαρίνη Εριφύλη, Καθηγήτρια Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Ειδική Επιστήμων στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ.

 

2.      «Δημιουργικές Μουσικές Δραστηριότητες», Δογάνη Κωνσταντίνα, λέκτορας (υπό διορισμό) στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.

 

3.      «Οργάνωση Μουσικοθεατρικών παραστάσεων και γιορτών στο Σχολείο», Κοκκίδου Μαίη, Καθηγήτρια Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Ειδική Επιστήμων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιου Μακεδονίας.

 

4.      «Συνεργατική μάθηση στο σχολικό μάθημα της μουσικής - εφαρμογή της ομαδικο-συνεργατικής προσέγγισης στην εκτέλεση, ακρόαση και δημιουργία στο μάθημα μουσικής», Παπαπαναγιώτου Ξανθούλα, Dr. Μουσικής Παιδαγωγικής, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ16.

 

5.      «Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής: Συνταγές και οδηγίες για διαδραστικές, χαρούμενες, και εποικοδομητικές μουσικο-κινητικές δράσεις», Στάμου Λήδα, Λέκτορας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης.

 

 

Πιο συγκεκριμένα, η κατανομή των εργαστηρίων στις δυο μέρες θα είναι:

 

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2007

Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2007

Δαμιανού Εριφύλη

Δαμιανού Εριφύλη

Δογάνη Κωνσταντίνα

Δογάνη Κωνσταντίνα

Κοκκίδου Μαίη

Παπαπαναγιώτου Ξανθούλα

Παπαπαναγιώτου Ξανθούλα

Στάμου Λήδα

 

 

  • Διάρκεια κάθε εργαστηρίου: 4 ώρες, αριθμός ατόμων: 25-30 σε κάθε εργαστήριο. Ο κάθε συνάδελφος μπορεί να δηλώσει μέχρι και 2 εργαστήρια.
  • Τιμή συμμετοχής για τα μέλη: 10 € ανά εργαστήριο και για τα μη-μέλη: 25 € ανά εργαστήριο.
  • Οι δηλώσεις συμμετοχής θα γίνουν το διάστημα 1 – 20 Οκτωβρίου με τηλεφωνική κράτηση (στο γραφείο της Ομοσπονδίας ή στην κ. Αφεντούλη) και με κατάθεση χρημάτων (αριθμός λογαριασμού Αγροτικής Τράπεζας: 2150400417410).
  • Περιορισμένος αριθμός συμμετοχών. Θα κρατηθεί σειρά προτεραιότητας.
  • Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.
·         Για περισσότερες πληροφορίες τηλεφωνείστε στο 2310 256260 (γραφεία ΟΚΠΕ) & 6944107924 (κ. Αφεντούλη Μαρούσα, Μουσικολόγος, υπεύθυνη της εκδήλωσης).

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

Επιστημονική – Επιμορφωτική Ημερίδα

«Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ»

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2007

Σημειώσεις εισηγήσεων

«Μουσική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: μία διαθεματική προσέγγιση εντός του πεδίου της Αισθητικής Αγωγής»

Μαρία Κοκκίδου

Περίληψη

Κάθε τέχνη έχει τις δικές της ιδιαίτερες τεχνικές, αλλά όλες διέπονται από ένα ενιαίο σύνολο αισθητικών γνωρισμάτων και διαδικασιών. Η μουσική, τα εικαστικά, το θεατρικό παιχνίδι, η κίνηση/χορός και εν γένει οι δράσεις στο πεδίο της έκφρασης, της επικοινωνίας και της δημιουργίας, έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά, στηρίζονται στον ίδιο εννοιολογικό κορμό. Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου μπορούν να προσεγγίσουν και να κατακτήσουν αβίαστα, πιο άμεσα και αποτελεσματικά τις μουσικές έννοιες  (π.χ. ρυθμός, παύση, δυναμική, φόρμα) όταν αυτές σχηματοποιούνται και προσφέρονται μέσα από ποικίλα ερεθίσματα. Στόχος ενός προγράμματος διαθεματικής αισθητικής αγωγής είναι η αυθόρμητη έκφραση της ομάδας-τάξης μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, συνεργασίας και χαράς, η οικειοποίηση των εννοιών που διέπουν τις τέχνες και η σύνθεση και εφαρμογή των γνώσεων και εμπειριών που θα αποκτήσουν οι μαθητές σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Έτσι, οι διδάσκοντες της μουσικής έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πιο ελκυστικό το μάθημά τους, πολλαπλασιάζοντας τους τρόπους βίωσης και κατανόησης κάθε έννοιας, ενώ η εξειδίκευση στο πεδίο της μουσικής έρχεται ως επιστέγασμα, με δημιουργικές διαστάσεις σε όλους τους άξονες (εκτέλεση, ακρόαση/αξιολόγηση, δημιουργία).

 

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα της Μαρίας Κοκκίδου

 

Η κ. Κοκκίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Κλασσική Κιθάρα, Ανώτερα Θεωρητικά (πτυχία Ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης και Ενοργάνωσης) και Μουσική Παιδαγωγική. Είναι πτυχιούχος της Σχολής Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης και του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Α.Π.Θ., κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες (Α.Π.Θ.) και διδάκτωρ στο πεδίο της Συγκριτικής Μουσικής Εκπαίδευσης στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Είναι μέλος του Δ.Σ. της Καλλιτεχνικής-Παιδαγωγικής ομάδας ''ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ'', με την οποία έχει συγγράψει και εκδώσει τα βιβλία ''Το σχολείο εργαστήρι τέχνης και δημιουργίας'' και ''Δέκα δημιουργικά βήματα για μια σχολική παράσταση'' και καλλιτεχνική διευθύντρια της εταιρίας «Θεατρική Αναζήτηση».

Έχει εκπονήσει πρόγραμμα μουσικής και θεατρικής αγωγής για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια ως εισηγήτρια και εμψυχώτρια σε θέματα καλλιτεχνικής παιδείας και μουσικής αγωγής.

Είναι μέλος της ΕΕΜΕ, της ΕΕΜΑΠΕ, της OMEP, της EAS, της ISME και της ASCD. Υπηρετεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο Νομό Κοζάνης, είναι επιμορφώτρια των  Π.Ε.Κ.  και διδάσκει ως  Ειδική Επιστήμων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στο μάθημα της Διδακτικής της Μουσικής και σε μαθήματα επιλογής σχετικά με την Αισθητική Παιδεία και τη Μουσική Παιδαγωγική.

 

«‘Και τώρα τι κάνω;’ - Ζητήματα ουσίας στη μουσική διδασκαλία στις πρώτες τάξεις του σχολείου»,

Λήδα Στάμου

Περίληψη

Η ενεργητικότητα, η ζωντάνια και η χαρά που αυθόρμητα προσδίδει το παιδί στις πράξεις της καθημερινότητάς του, διυλίζονται, με την έναρξη της σχολικής ζωής,  μέσα από το φίλτρο του σχολείου για να μετουσιωθούν άλλοτε σε ενθουσιώδεις εμπειρίες και μάθηση και άλλοτε σε πιο αδιάφορες, τυπικές ή απρόσωπες διαδικασίες. Η χαρά που βιώνει ένα παιδί με τη μουσική είναι δεδομένη. Η χαρά που μπορεί να βιώσει ένα παιδί μέσα στο μάθημα της μουσικής όμως δεν είναι δεδομένη. Απαιτεί μία ατμόσφαιρα τάξης που ξεπερνά τον τυποποιημένο και «στεγνό» τρόπο διδασκαλίας, για να προσφέρει βιώματα, συγκινήσεις, ευκαιρίες για δημιουργία, αυθόρμητη έκφραση, αυτενέργεια, συνεργασία, και κυρίως χαρά. Ουσιαστική μουσική μάθηση και ανάπτυξη δεν μπορεί να επιτελεστεί σε αυτές τις μικρές ηλικίες όταν απουσιάζει το μουσικό βίωμα και η ‘ζεστή’ διαπροσωπική σχέση του παιδιού με τον δάσκαλο. Η διάλεξη επικεντρώνεται στην ουσία των στόχων της μουσικής διδασκαλίας στις πρώτες τάξεις του σχολείου, που είναι η διαμόρφωση θετικής στάσης των μαθητών απέναντι στη μουσική, η δημιουργία κινήτρων για περαιτέρω ενασχόληση με αυτή, και η θεμελίωση της βασικής μουσικής ικανότητας των παιδιών μελωδικά και ρυθμικά. Τονίζεται ιδιαίτερα η αναγκαιότητα μίας ‘επανατοποθέτησης’ του δασκάλου της μουσικής ως προς το γιατί, τι, και πώς διδάσκει. Η συζήτηση αφορά στα πρακτικά εμπόδια και τις ψυχολογικές δυσκολίες που συναντά ο δάσκαλος της μουσικής κατά τη διάρκεια της προσπάθειας αυτής καθώς και στους τρόπους για την υπέρβασή τους.

 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα της Λήδας Στάμου

Η Λελούδα Στάμου (Ph.D.) είναι μουσικοπαιδαγωγός – ερευνήτρια και διδάσκει ως Λέκτορας στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Εργάστηκε ως Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικής του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Νεβάδα, όπου ήταν επίσης διευθύντρια του Πανεπιστημιακού Προγράμματος Μουσικής Αγωγής Βρεφών, Νηπίων και Παιδιών και υπεύθυνη Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στη Μέθοδο Orff-Schulwerk. Πραγματοποίησε διδακτορικές σπουδές στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν των Η.Π.Α. στον τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής. Έκανε πρόσθετες ειδικές σπουδές στη Θεωρία της Μουσικής Μάθησης του E. Gordon, στο μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα Orff-Schulwerk και στη Διδακτική Μεθοδολογία Μουσικής Suzuki. Έχει δημοσιεύσει σε  ελληνικά και διεθνή περιοδικά και έχει παρουσιάσει επιστημονικές εργασίες σε διεθνή και παγκόσμια συνέδρια. Έχει διατελέσει μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού International Journal of Music Education: Practice. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.), και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Μουσικοπαιδαγωγικά. Έχει τιμηθεί με διάφορα βραβεία και υποτροφίες, μεταξύ των οποίων υποτροφία του ιδρύματος «Α. Ωνάσης» και του ιδρύματος Fulbright.

 

«Μουσική Εκπαίδευση και Νοητική Ανάπτυξη»,

Εριφύλη Δαμιανού  - Μαρίνη

Περίληψη

Ο άνθρωπος εξελίσσεται μέσω της μάθησης. Η μάθηση είναι εγγενής ιδιότητα στον άνθρωπο και το αποτέλεσμά της, δηλ. η γνώση, αποτελεί τη βάση της ικανότητας προσαρμογής που χαρακτηρίζει το ανθρώπινο είδος. Η ικανότητα της μάθησης στον άνθρωπο εξαρτάται ως ένα βαθμό από το γενετικό του υλικό, αλλά το αποτέλεσμά της βασίζεται κυρίως στην αλληλεπίδραση του ανθρώπου με το περιβάλλον του και τα ερεθίσματα που αυτός δέχεται μέσω των αισθήσεών του. Τα ερεθίσματα αυτά οδηγούνται μέσω των αισθητηρίων οδών στον εγκέφαλο όπου αποκωδικοποιούνται, συγκρίνονται, ταξινομούνται και στη συνέχεια είναι έτοιμα να χρησιμοποιηθούν. Η διαμόρφωση του νευρωνικού δικτύου γίνεται κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής του ανθρώπου μέσω μιας διαδικασίας αλληλεπίδρασης του εγγενούς εγκεφαλικού υλικού με το περιβάλλον. Το περιβάλλον βρίσκεται σε μια διαρκή διαλεκτική σχέση με το νευρικό ιστό του εγκεφάλου τον οποίο και τελικά διαμορφώνει. Επιπλέον έχει αποδειχθεί ότι εγκεφαλικές δυνατότητες παρούσες κατά τη γέννηση, θα εκφυλιστούν αν δεν τροφοδοτηθούν με ανάλογα ερεθίσματα. Στα πλαίσια μιας επιτυχημένης εκπαίδευσης, γονείς και εκπαιδευτικοί είμαστε υπεύθυνοι για την ποιότητα και ποσότητα των ερεθισμάτων που παρέχουμε στα παιδιά. καθώς και για την ανάπτυξη της ικανότητας να επεξεργάζονται σωστά  τα ερεθίσματα αυτά και να τα μετατρέπουν σε χρήσιμες πληροφορίες. Η μουσική αποτελεί ένα γνωστικό αντικείμενο, το οποίο διεγείρει ταυτόχρονα και με πολλούς  διαφορετικούς τρόπους τον ανθρώπινο εγκέφαλο και γι’ αυτό ενδείκνυται η χρήση της ως μέσου και αντικειμένου διδασκαλίας. Η σωστή χρήση της μουσικής στην εκπαίδευση αναπτύσσει τις μαθησιακές και κοινωνικές ικανότητες των παιδιών και αυξάνει την απόδοσή τους. Στην  καθημερινή ζωή παιδιών και ενηλίκων μπορεί να είναι πηγή χαράς, ισορροπίας και δημιουργικότητας.

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα της Εριφύλης Δαμιανού – Μαρίνη

Η Εριφύλη Δαμιανού – Μαρίνη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ., πτυχιούχος της Σχολής Νηπ/γών Θεσ/νίκης, διπλωματούχος πιάνου και πτυχιούχος θεωρητικών του Κρατικού Ωδείου Θεσ/νίκης και διπλωματούχος του Μουσικοπαιδαγωγικού Ινστιτούτου Zoltan Kodaly Ουγγαρίας. Από το 1992 διδάσκει ως ειδική επιστήμων στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., ενώ παράλληλα εργάζεται και ως καθηγήτρια μουσικής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει διακριθεί ως μαέστρος της χορωδίας κοριτσιών Παναγούδας Θεσ/νίκης με πολλές συναυλίες, ηχογραφήσεις και μαγνητοσκοπήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει παρουσιάσει εργασίες της σε Ελληνικά και Διεθνή συνέδρια, ενώ εργασίες της δημοσιεύτηκαν σε Ελληνικά και ξένα Μουσικοπαιδαγωγικά περιοδικά.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΑ

Η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο της Μουσικής κ. Παπαπαναγιώτου Ξανθούλα, διοργανώνει Επιμορφωτική Ημερίδα την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2007, στην αίθουσα του 4ου ορόφου του κτιρίου της ΕΔΟΘ (Πρ. Κορομηλά 51, Θεσσαλονίκη).

 

Θέμα της Ημερίδας είναι η  Μουσική στην Α΄ και Β΄ Τάξη Δημοτικού.

 

Το Πρόγραμμα της Ημερίδας έχει ως εξής:

  • 19.00: Προσέλευση

 

  • 19.30 – 20.00: «Η Μουσική στο Πρώτο Επίπεδο του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος. Το πλαίσιο οργάνωσης και προτάσεις διδακτικών εφαρμογών», Ξανθούλα Παπαπαναγιώτου, Dr Μουσικής Παιδαγωγικής, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ16.

  • 20.00 – 20.30: «Μουσική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μια διαθεματική προσέγγιση εντός του πεδίου της Αισθητικής Αγωγής»,  Μαίη Κοκκίδου, Καθηγήτρια Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Ειδική Επιστήμων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιου Μακεδονίας.

 

  • 20.30 – 20.40: ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

 

  • 20.40 – 21.10: «Μουσική εκπαίδευση και νοητική ανάπτυξη», Εριφύλη Δαμιανού - Μαρίνη, Καθηγήτρια Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Ειδική Επιστήμων στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ.

 

 

  • 21.10 – 21.40: «‘Και τώρα τι κάνω;’ - Ζητήματα ουσίας στη μουσική διδασκαλία στις πρώτες τάξεις του σχολείου», Λήδα Στάμου, Λέκτορας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης.

 

 

Για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις μπορείτε να απευθύνεστε στα Γραφεία της Ομοσπονδίας, τηλ. 2310 256260, ή στην κ. Αφεντούλη Μαρούσα, ΠΕ16, τηλ. 6944107924.

 

 

Για το Δ.Σ.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ


ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ

Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. Τμημα Α

Ερμου 15
10185 ΑΘΗΝΑ

Πληροφορίες: Ρ. Γεωργακόπουλος
Τηλέφωνα
: 210.32.38.523
ΕΑΧ
: 210.32.38.580
Ε-
mail : spudonpe@ypepth.gr

Να διατηρηθεί μέχρι
Βαθμός ασφαλείας:

Αθήνα, 11 / 10 / 2006

Αρ. Πρωτ. Βαθμός Προτερ

Φ 8 / 9371 / 105035 Γ1

ΠΡΟΣ:
Ο.Κ.Π.Ε
Πρ. Κορομηλά 51
Γραφ. 605
54 622 Θεσσαλονίκη

ΚΟΙΝ.:

 


ΘΕΜΑ: Απάντηση σε έγγραφο


Σε απάντηση του με αριθμ. πρωτ. 9/12-9-2006 εγγράφου σας, με Θέμα: «Διδασκαλία της Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:

1. Με την με αριθμ. Φ.12/773/77094/Γ·1/28-7-2006 (ΦΕΚ 1139/2006, τ.
Β΄) Υπουργική Απόφαση, οι ώρες του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής κατανέμονται ως εξής:

α. στις τάξεις Α, Β’, Γ’, Δ’, μία (1) ώρα Μουσικής και οι άλλες διατίθενται για τα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής.

β. στις τάξεις Ε’ και Στ’, μία (1) ώρα Μουσικής και ή άλλη ώρα διατίθεται για τα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής.

Η διδασκαλία του μαθήματος της Μουσικής στις Α’ και Β’ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, διδάσκεται από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, κλάδου ΠΕΙ6

Σε περίπτωση έλλειψης εκπαιδευτικών Μουσικής, το διδακτικό αντικείμενο της Μουσικής διδάσκεται από εκπαιδευτικά κλάδου δασκάλων ΠΕ
70.


Εσωτερική Διανομή

1. Γραφείο κας Υπουργού
(Σχετ. αριθμ. 5611/18-9-2006)
2. Γραφείο κ. Ειδικού Γραμματέα Σπουδών,

Επιμόρφωσης και Καινοτομιών (Σχετ. αριθμ. 366/25-9-2006)
3. Δ/νση Σπουδών Π.Ε
Τμήμα Α’

 

0 ΕΙΔΙΚ0Σ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝ0Σ ΡΑΜΜΑΣ

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

Η Όπερα Θεσσαλονίκης και το Τμήμα  Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων

της ,σας προσκαλούν για μια γνωριμία των μαθητών των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και της Α’ γυμνασίου με τον κόσμο της όπερας μέσα από μία σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων στα πλαίσια του προγράμματος «Παις…όπερα!»

Το σύνολο των δραστηριοτήτων είναι αποκλειστικά σχεδιασμένο για παιδιά αυτών των ηλικιών και επιχειρεί μία προσέγγιση του πολυσύνθετου μουσικού είδους της όπερας από την πλευρά της δραματοποίησης των σκηνικών, των κοστουμιών , της μουσικής και της σκηνικής παρουσίας και με βάση μία μεταφρασμένη στα ελληνικά διασκευή της όπερας του Engelbert HumperdinckHancel und Gretel” («Χένσελ και Γκρέτελ»).

Το πρόγραμμα διεξάγεται αποκλειστικά στους χώρους του συμμετέχοντος σχολείου και έχει διάρκεια 15 διδακτικών ωρών, που κατανέμονται σε τρείς (3) μέρες .Προαιρετικά και μετά το τέλος του προγράμματος η τάξη που πήρε μέρος σ’ αυτό μπορεί να καταθέσει συμμετοχή με σχεδιαστική ή μουσική πρόταση για το φεστιβάλ, που θα διοργανωθεί η ‘Οπερα Θεσσαλονίκης στο τριήμερο από 11 έως και 13 Μαίου 2007.Παράλληλα, οι καλύτερες προτάσεις σκηνικών και κοστουμιών θα μπορέσουν (μετά από επιλογή) να υλοποιηθούν στην παρουσίαση της παραπάνω διασκευασμένης όπερας, από ομάδα μαθητών του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.

Ως εμψυχωτές των εργαστηρίων έχουν επιλεγεί  ειδικευμένοι συνεργάτες της Όπερας Θεσσαλονίκης,(Μουσικός 1, Θεατρολόγοι 3, Σκηνογράφος 1,και Ηθοποιός 1), η οποία έχει φροντίσει και για την παροχή των απαιτούμενων υλικών.                                                                                                                                                                                                                      Το To πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πολιτισμός».

Μπορεί να συμμετέχει στο πρόγραμμα ένα τμήμα από κάθε σχολείο.

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να επικοινωνήσουν για να δηλώσουν συμμετοχή  με το γραφείο της Ομοσπονδίας στο τηλ. 2310256260 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.okpe.gr. μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου το αργότερο.

 

 

 

 

Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε

Τελευταία Σχόλια

  • Mini Handball

    AdlquTique 30.05.2018 13:56
    casino play pala casino online casino games no download no registration | https://casinorealmoney.us.org/ ...

    Read more...

     
  • Mini Handball

    AccufTique 30.05.2018 13:35
    zone online casino log in penny slots twin river online casino | https://realmoneycasino.us.org/ ...

    Read more...

     
  • Mini Handball

    ExnemTique 30.05.2018 13:29
    vegas casino games penny slots casino bonus | https://onlinecasinogames.us.org/ - online gambling ...

    Read more...

     
  • Mini Handball

    buy cialis 30.05.2018 13:29
    generic cialis pill online cialis generico cialis pills boards cialis online cialis online napol ...

    Read more...

     
  • Mini Handball

    AxnnzTique 30.05.2018 13:23
    https://onlinetramadolhcl.com/# - tramadol hcl 50 mg tablet https://onlinetramadolhcl.com/# - ultram ...

    Read more...

© ΟΚΠΕ 2014

Η φόρμα σύνδεσης απευθύνεται αποκλειστικά στους διαχειριστές του συστήματος