- ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΥ.Κ.Π.Ε.Β.Ε. 7 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
- Συνάντηση με Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας
- Στάση εργασίας 11 Μαίου 2018
- Μεταθέσεις Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- Κινητοποιήσεις Παρασκευή 30-03-2018
Αναμφισβήτητα τον τελευταίο καιρό τα ΠΥΣΠΕ και τα ΠΥΣΔΕ πρωταγωνιστούν στην εκπαιδευτική σκηνή της χώρας. Ελέω 3848, αποτιμούν τα μόρια των υποψήφιων διευθυντών σχολικών μονάδων, εκτιμούν τη συγκρότηση και την ακεραιότητα του χαρακτήρα των υποψηφίων, αποφαίνονται εν τέλει για το ποιος θα διοικήσει τα σχολεία της περιοχής τους.
Στη δική μας περίπτωση, το ΠΥΣΠΕ αποφάσισε πως οι ΜΟΛΙΣ ΔΥΟ υποψήφιοι του νομού με μεταπτυχιακό και διδακτορικό δίπλωμα δεν έπρεπε να μοριοδοτηθούν για το μεταπτυχιακό τους γιατί αφορούσε, λέει, το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.
Τι και αν κάναμε ένσταση; Απορρίφθηκε! Τι και αν επικαλεστήκαμε τις αποφάσεις άλλων συμβουλίων επιλογής που είχαν μοριοδοτήσει ανάλογα μεταπτυχιακά; Τι και αν προσκομίσαμε προκηρύξεις, για πλήρωση θέσεων μελών ΔΕΠ και υποτροφίες, στις οποίες φαίνεται ξεκάθαρα ότι το επιστημονικό αντικείμενο είναι κάτι ΠΟΛΥ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ και ότι σε καμία περίπτωση μία επιστήμη δεν αποτελεί αυτούσια ένα και μόνο επιστημονικό αντικείμενο;
Το ΠΥΣΠΕ, αυτός ο μικρός θεός της ελληνικής εκπαίδευσης, δε μέτρησε τα τέσσερα μόρια που δικαιωματικά μας ανήκαν, διαγράφοντας με το «έτσι θέλω» δύο χρόνια από τη ζωή μας.
Αλήθεια, ποιους θέλουμε για Διευθυντές Σχολικών Μονάδων;
Αυτές τις μέρες σε ολόκληρη τη χώρα λαμβάνουν χώρα οι συνεντεύξεις για την επιλογή των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων. Άσχετα με τη φιλολογία που έχει αναπτυχθεί για τη σύνθεση των συμβουλίων επιλογής, τη δέουσα στάση των αιρετών ή για το ρόλο του Διευθυντή-Manager αυτό το κείμενο θα σταθεί στα εξής σημεία:
Α) τα τυπικά προσόντα κάνουν κάποιον πιο ικανό για τη συγκεκριμένη θέση;
Β) η παλαιότητα κάνει τον καλό διευθυντή;
Γ) η συνέντευξη μπορεί να βοηθήσει στην επιλογή του καλύτερου;
Δ) τα κριτήρια είναι ισότιμα για όλους τους συμμετέχοντες;
Προτάσεις σχετικά με την αναμόρφωση των Πειραματικών Σχολείων
Οι προτάσεις νομίζω πρέπει να κινηθούν βασικά πάνω σε τέσσερις άξονες:
(α) Ο ρόλος του πειραματικού σχολείου
(β) επιλογή μαθητών
(γ) επιλογή διδακτικού προσωπικού
(δ) Ο ρόλος του πανεπιστημίου και η σχέση πειραματικού σχολείου και πανεπιστημίου
Συγκεκριμένα, θα αναφέρω κάποιες προτάσεις για κάθε έναν από τους παραπάνω άξονες.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΗ» ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Με έκπληξη διάβασα, ανάμεσα στις ανακοινώσεις που φιλοξενεί το alfavita, αυτή της ΔΟΕ σχετικά με το κάλεσμα της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΚΠΕ) στα μέλη της για μη συμμετοχή στην απεργία της 30ης Μαρτίου. Δεν θα σχολιάσω αν είναι απαραίτητη, ή μη, η συμμετοχή μας στην απεργία ούτε αν είναι σωστή, ή λανθασμένη, αυτή η απόφαση του ΔΣ της ΟΚΠΕ. Αυτό θα το κρίνει ο κάθε συνάδελφος.
Θεωρώ όμως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ την αντιμετώπιση της ΟΚΠΕ από το ΔΣ της ΔΟΕ. Τι σημαίνει, αλήθεια, «αυτοαποκαλούμενη Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης»; Τι υπεροπτική (και κυρίως επικίνδυνα παραπλανητική) αντιμετώπιση είναι αυτή; Η ΟΚΠΕ είναι ένα επίσημο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί μία μερίδα εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που δεν ανήκουν στη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας [η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, εξακολουθεί να ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΕΙΤΑΙ «διδασκαλική» παρότι στα μέλη της συμπεριλαμβάνονται όχι μόνο δάσκαλοι αλλά και νηπιαγωγοί και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων].
Μέσα από το κείμενο αυτής της ανακοίνωσης της ΔΟΕ διαφαίνεται όχι τόσο η ενόχληση για το κάλεσμα μη συμμετοχής στην απεργία που απηύθυνε η ΟΚΠΕ στα μέλη της (και όχι σε όλους τους εκπαιδευτικούς), αλλά μία αδικαιολόγητη προσπάθεια για υποτίμηση της συνδικαλιστικής οντότητας της ΟΚΠΕ.
Συνάδελφοι, καλό θα είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι ο συνδικαλισμός δεν είναι το χωράφι κανενός. Η ΟΚΠΕ δημιουργήθηκε για να εκπροσωπήσει τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, οι οποίοι προφανώς ένιωθαν πως η ΔΟΕ δεν αγωνιζόταν επαρκώς για τα δικά τους αιτήματα. Αύριο, ίσως δημιουργηθεί ένας τρίτος συνδικαλιστικός φορέας που θα εκπροσωπεί κάποιους άλλους εκπαιδευτικούς που ίσως νιώσουν απογοητευμένοι από τα δύο υπάρχοντα συλλογικά όργανα.
Σεβασμός στο δικαίωμα της διαφορετικής άποψης συνάδελφοι, σεβασμός και αξιοπρέπεια. Αυτά δεν διδάσκουμε και στους μαθητές μας;
Φωτεινή Βενετσάνου
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής
![]() |
Προξένου Κορομηλά 51, Γραφείο 213
Θεσσαλονίκη, TK: 54622 |
![]() |
info@okpe.gr |
![]() |
2310-256260 |
![]() |
2310-256260 |
Για την εγγραφή σας στο Newsletter, ώστε να λαμβάνετε τα νέα της Ο.Κ.Π.Ε. απευθείας στο e-mail σας, χρησιμοποιήστε τη Φόρμα επικοινωνίας ακολουθώντας τις οδηγίες
Read more...